Opleidingsgericht

Naast de activiteiten die toegankelijk zijn voor alle studenten van de Hanzehogeschool (de Anner Award, PitchEvent & BMG-Café’s) organiseert BusinessMatch Groningen ook activiteiten specifiek voor bepaalde ondernemende opleidingen en minoren. Hiervoor worden er masterclasses, bedrijfsbezoeken en workshops aangeboden, afgestemd op het lesprogramma. Deze zijn ter verbreding en verdieping van de opleiding of minor.

 

Minoren

BusinessMatch Groningen organiseert onder andere activiteiten ter verbreding op het normale lesprogramma voor ondernemende minoren, zoals de minor BusinessClass of Ondernemerschap en Management in Zorg en Welzijn. In het programma van de ondernemende minoren worden al veel onderwerpen behandeld die de student ondersteunen bij het ondernemerschap. Doordat BMG in nauw contact staat met de studenten, kan het goed inspelen op de behoeften van studenten. BMG organiseert 9 activiteiten per semester die een aanvulling zijn op het bestaande programma. . Deze activiteiten kunnen teambuildingsactiviteiten, masterclasses, workshops of bedrijfsbezoeken zijn waar een expert uit het bedrijfsleven kennis deelt over een specifiek onderwerp of waar inspirerende ondernemers hun ervaring delen met de studenten.

Daarnaast organiseert BMG voor de minor BusinessClass twee keer per jaar het PitchEvent. Het PitchEvent is een competitie voor het beste bedrijfsidee van de minor BusinessClass. De studenten krijgen voorafgaand aan de competitie een professionele pitchtraining. Vervolgens mogen zij in de speeddaterondes tegenover 5 ondernemers hun bedrijfsidee pitchen. Deze ondernemers kiezen 10 studentondernemers die hun bedrijfsidee in de kwalificatieronde mogen pitchen tegenover een professionele jury.Deze professionele jury kiest aan de hand van de pitch en kritische vragen 3 studentondernemers die in de finale gaan strijden om mooie prijzen. In de finale mogen de studentondernemers opnieuw hun pitch geven en worden er door zowel de jury als het publiek kritische vragen gesteld.

Bent u verantwoordelijk voor een instituut of ondernemende minor en heeft u interesse in één of meerdere van de bovenstaande activiteiten? Neem dan contact op met de coördinator van de minoren: Lars Tuin.

 

 

Student Companies

De opleiding Ondernemerschap & Retail Management biedt een Student Company traject aan in hun lesprogramma, onder de noemer project ‘Ondernemerschap.’ Dit houdt in dat de studenten van deze opleiding in een groep van vijf of zes mensen een innovatief product bedenken en op de markt brengen. Tijdens marktdagen, die worden georganiseerd door het instituut, hebben de studenten de kans om hun producten te verkopen. BMG ondersteunt tijdens deze marktdagen op operationeel gebied en biedt aanvulling aan de marktdagen door bij de studenten te gaan mysteryshoppen en ze zo feedback te leveren. Ter voorbereiding op deze marktdagen organiseert BMG workshops en gastcolleges van experts op het gebied van sales, pitching, promotie en imago. Verder kunnen de student companies kunnen ook deelnemen aan de Student Company Award, ook georganiseerd door BusinessMatch Groningen. Hier wordt de beste student company van de Ondernemerschap & Retail Management geselecteerd!

Impressie